Asiakaspalvelutaitoa täytyy löytyä myös siivoojan ja huoltomiehen varustepakista

Siistit rappukäytävät, roskattomat piha-alueet ja ennakoiva kiinteistötekniikan huolto luovat osaltaan viihtyisän asumisen perustan. Laadukkaaseen kiinteistöhuoltoon tarvitaan monipuolista ammattiosaamista, mutta myös hyviä asiakaspalvelutaitoja. Näiden yhdistelmällä Lahdet Talot rakentaa entistä parempaa asiakaskokemusta asukkailleen.   

Lahden Taloilla on yli 7 000 asuntoa, joista huolehtii 40 kiinteistönhuollon- ja siivouksen ammattilaista apuorganisaatioineen. Heillä kaikilla on tärkeä ja näkyvä merkitys Lahden Talojen asukkaiden arjessa ja siksi Lahden Talot valvoo aktiivisesti kaikkien kiinteistöjensä huolto- ja siivoustyönlaatua erilaisilla tarkastuksilla ja asiakastyytyväisyyskyselyillä. Lahden Talot kannustaa kiinteistönhuollon ammattilaisiaan muun muassa koulutuksien avulla entistä parempaan asiakaspalveluun.
− Kiinteistönhuollon ammattilaisillamme on merkittävä rooli hyvän asiakaskokemuksen rakentamisessa. Tekninen osaaminen on ilman muuta perusedellytys, mutta ei ole yhden tekevää, miten asukkaat kohdataan työn tekemisen ohessa, kertoo Lahden Talojen isännöintipäällikkö Matti Koskinen.
− Olemme Lahden Taloilla ottaneet hyvän asiakaskokemuksen rakentamisen vahvasti tarkasteluun viimeisen kahden vuoden aikana koko toiminnassamme, ja bonuksena tutkimusten mukaan paremmat asiakaspalvelutaidot lisäävät työntekijälle itselleenkin merkityksellisyyttä omaan työhön.

Seuraavaksi Lahden Talot järjestää yhteistyökumppaneilleen koulutuksen asuntojen esittelyihin, jossa niin ikään tavoitellaan parempaa asiakaskokemusta.
− Asuntonäyttö on kuin Lahden Talojen käyntikortti, se rakentaa asukkaalle mielikuvia niin asunnosta kuin Lahden Taloista vuokranantajana. Kun asuntonäyttö hoidetaan mallikkaasti, asukas saa sopivan kodin ja me saamme tyytyväisen asukkaan, Koskinen sanoo.

Lahden Talot palkitsee vuosittaisessa kisassa kiinteistönhuollon- ja siivoustyön ammattilaiset, jotka ovat saaneet eniten pisteitä Lahden Talojen tekemistä tarkastuksista sekä asiakastyytyväisyystutkimuksista. Arvioinnin kohteena on niin ammattilaisten kädenjälki kuin aktiivisuus ja palveluhenkisyyskin. Vuoden 2020 kisassa aluehuoltomiesten laatupisteytyksessä eniten pisteitä nappasi Timo Lehtinen. Toiseksi eniten pisteitä sai Jonne Räsänen ja kolmannen sijan saavutti Sami Häyrinen. Siivoojien laatupisteytyksessä korkeimmat pisteet saivat Tatjana Vetserkovskaja, Johanna Haavisto ja Janita Sillman sekä Miia Lehtinen.
− Olemme kaikista ammattilaisistamme erityisen ylpeitä. Voittajilla on sekä kädentaidot että asiakaspalveluasenne erinomaisella tasolla, Koskinen kiittelee.

Lahden Talot palkitsee vuosittain myös käyttämiensä kiinteistönhuoltoyhtiöiden joukosta parhaat pisteet saaneen yhtiön, joka on vuoden 2020 kisassa Kiinteistöhuoltoyritys Alltime Oy.
− Olemme iloisia tästä huomionosoituksesta. On mukavaa, että meidän tavoitteemme tuottaa hyvää laatua sekä teknisessä työssä että asiakaspalvelussa tulee vieläkin näkyvämmäksi tätä kautta, iloitsee Alltime Oy:n huoltopäällikkö Ville Tikkanen.

Tiedotteet